Pozycjonowanie WordPress

Odkąd Internet stał się powszechnie dostępny w naszym kraju jest coraz więcej firm prowadzących działalność w branży e-commerce. Nie brakuje także firm, które działają zarówno w tradycyjny sposób, jak i przez Internet. Strony internetowe każdego dnia przegląda tysiące internautów. Jedni wykorzystują je do rozrywki, inni na stronach www szukają informacji o produktach, firmach, usługach. Promocja firmy w Internecie jest więc dzisiaj koniecznością. W jaki sposób klienci trafiają na daną stronę?

Rola słów kluczowych

Aby Internauci mogą trafić na daną stronę wykorzystują słowa kluczowe. Są to słowa, która inaczej można określić jako frazy lub zapytania. Ich zadaniem jest opisanie usługi lub produkty, które są oferowane za pośrednictwem danej strony. Dobór słów kluczowych to jeden z etapów, które składają się na pozycjonowanie WordPress. Słowa kluczowe muszą być stosunkowa popularne. Na pewno jako słów kluczowych powinno się użyć tych, które związane są z tematyką danej strony. Za pomocą słów kluczowych osoba, która szuka przykładowo czapki i wpisze w wyszukiwarkę słowo „czapka” trafi na stronę sklepu, który zajmuje się sprzedażą czapek. Sklepów sprzedających przysłowiowe czapki jest mnóstwo.

Pozycjonowanie WordPress

Pozycjonowanie WordPress ma sprawić, że klient wybierze właśnie ten, a nie inny sklep. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy strona tego właśnie sklepu w wynikach wyszukiwania będzie zajmowała wysoką pozycję. Pozycjonowanie WordPress to usługa, która cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością. Wielu właścicieli sklepów internetowych i innych stron www przekonało się, że pozycjonowanie na WordPress to najlepszy sposób na zdobycie nowych klientów. Dużą popularność usługi sprawiła, że znalezienie agencji SEO, której specjalnością jest pozycjonowanie na WordPress nie jest trudne.

Kto może skorzystać z usługi?

WordPress to jeden z bardziej popularnych systemów CMS. Zdecydowana większość stron w sieci to właśnie te stworzone w systemie WordPress. Pozycjonowanie na WordPress jest więc usługą skierowaną do wszystkich właściciel i stron w systemie WordPress. O pozycjonowanie WordPress powinni zadbać właściciele sklepów internetowych, firm.

O pozycjonowanie WordPress powinna zadbać właściwie każda osoba, która założyła stronę www i chce, aby była to strona licznie odwiedzana przez użytkowników. Oczywiście największe agencje SEO adresują swoje usługi głównie do klientów biznesowych, z pewnością jednak także osoby prywatne znajdą agencję, która zajmie się pozycjonowanie ich strony.

Nie tylko pozycjonowanie jest ważne

Pozycjonowanie strony to nie jedyne działania, które mają sprawić, że Internauci będą daną stronę odwiedzać chętnie i często. Strona internetowa powinna być dla nich atrakcyjna i przyjazna. Powinna także otwierać się szybko oraz atrakcyjnie prezentować się także na ekranach urządzeń mobilnych. Pozycjonowanie powinna więc wspierać optymalizacja WordPress. Podobnie, jak pozycjonowanie, także optymalizacja WordPress może obejmować szereg różnorodnych działań. Optymalizacja WordPress może więc obejmować działania techniczne, które sprawią, że strona stanie się bardziej przyjazna dla użytkowników. Mogą zostać na przykład wdrożone działania, które sprawią, że strona będzie się ładować o wiele szybciej.

Różnego rodzaju ankiety jasno pokazały, że Internauci szybko zniechęcają się do stron, które ładują się bardzo wolno. Z reguły szybko rezygnują z wejścia na takie strony, raczej nie decydują się też na nie powrócić.

Pozycjonowanie WordPress (2)

Optymalizacja strony WordPress pod kątem technicznym to kolejny krok, który ma sprawi, że dana strona www stanie się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Zarówno pozycjonowanie, jak i optymalizacja strony mają sprawić, że będzie się ona pojawiała na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Ankiety, które regularnie przeprowadzane są wśród użytkowników Internetu bardzo wyraźnie pokazują, że zdecydowana większość użytkowników nie zagląda na dalsze strony wyszukiwarki. Liczba Internautów, którzy poszukują interesujących ich stron poza pierwszą stroną wyszukiwarki oceniana jest na 5%.

Kiedy będą widoczne efekty?

Agencja SEO, która poważnie traktuje swoich Klientów (a takich jest na rynku na szczęście większość) nie obiecuje natychmiastowych efektów. Pozycjonowanie stron WordPress składa się z kilku etapów. Obejmuje nie tylko dobranie słów kluczowych, ale także audyt oraz optymalizację strony w najbardziej popularnej wyszukiwarce.

Jak szybko efekty będą widoczne zależy między innymi od tego, czy w branży, której strona dotyczy panuje duża konkurencja. Im jest ona większa, tym na efekty trzeba czekać dłużej. W niektórych branżach efekty widoczne są już po miesiącu. W innych czas oczekiwania jest dłuższy.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych to usługa, która w branży e-commerce zaczyna cieszyć się rosnącą popularnością. Efektem pozycjonowania jest lepsza widoczność strony, a co za tym idzie więcej użytkowników. Wśród szerokiego grona użytkowników liczba potencjalnych klientów jest całkiem spora. Zwiększenie sprzedaży poprzez poprawę widoczności witryny to najważniejszy cel pozycjonowania.